VARFÖR??

Jag antar att jag är precis som alla. Jag har verkligen hamnat i en svacka nu. En svacka som består av massa skitmat (läs: choklad) och ingen träning. Varje dag när jag vaknar tänker jag "idag ska jag träna", jag åkte till och med hem tidigt från skolan för att hinna till ett danspass. Jag tycker ju danspassen är skit kul, så varför går jag inte på det? Ren lathet är det! Jag vet om att det är skitkul när jag väl är där. Hade behövt någon att träna med. Då blir man ju så illa tvungen att gå dit om man har bestämt, man vill ju inte svika sin vän.

Dagen började lite knackligt. Vaknade sent, men hann ändå med rätt tåg. Åt frukost på tåget och sen en baguett i skolan (sjukt onödigt, tycker inte ens det är gott och dessutom är de svindyra), sen begav jag mig hem vid halv ett. Var hemma vid två.. sjukt sockersugen. Tänkte jag skulle baka en kladdkaka, jag skulle ju ändå träna sen. Satte in den i ugnen.. öppnar ugnen typ 2 minuter senare... rök väller ut ur ugnen och brandlarmet kör igång. 

Det blev ingen kladdkaka i alla fall, tur är väll det. Halvt deprimerad går jag och lägger mig, klockan 16:00 (!!) vaknar vid 18 och nu sitter jag här.  Besviken på mig själv för många anledningar... Jag kan inte stå emot sockersuget, jag faller för grupptrycket och köper onyttig mat jag inte ens tycker om för att alla andra gör det, jag stack hem från skolan och jag sket i träningen. 

Nu ska jag diska undan och hälla ut kladdkaka-smeten, vågar ju inte sätta in den i ugnen igen, vill inte det heller. Sen ska jag plocka upp och damsuga av. 

Till middag blir det. Stekt lax, couscous, sallad och limedressning. 

Slänger upp lite bilder på drömkroppen ;) Jennie widegren, sjukt grym. 

 

BTW: Jag är helt insnöad på dans nu! Varför träna när det inte är kul liksom?

Nej nya tag nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0